1. Organizator:
Międzynarodowy konkurs FUJIFILM MOMENT STREET PHOTO AWARDS jest organizowany przez Ośrodek Promocji Kultury „Gaude Mater” (zwanym dalej Organizatorem) z siedzibą w Częstochowie (kod: 42-202) przy ul. Dąbrowskiego 1, NIP: 5732238494
2. Terminy konkursu:
UWAGA! Fotografie przesłane na Konkurs powinny być wykonane po 20 października 2020 roku.
Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń: 18 czerwca 2021
r.
Zakończenie przyjmowanie zgłoszeń: 7
listopada 2021 r. do północy (GMT+2, czas środkowoeuropejski
letni)
Ogłoszenie wyników – 11.12.2021
r.*
Wystawa pokonkursowa od – 11.12.2021 r.*
*
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany daty oraz formy działań i przeniesienia
ich w przestrzeń wirtualną w celu spełnienia wymogów związanych z
sytuacją społeczną i sanitarną.
3. Jury:
Wyboru zwycięskich prac konkursowych dokona Jury w składzie:
Maciej Dakowicz
Maciej Jeziorek
Anna Kłosek
Joanna Mrówka
Jarosław Respondek
Karolina Trapp
4. Nagrody:
W konkursie przewidziane są poniższe nagrody:
1.
Nagroda – aparat Fujifilm X-pro3 z obiektywem FujiFilm Fujinon XF
23 mm f/2.0 R WR + plecak Peak Design Everyday Backpack 20l v2
2. Nagroda – 4000 zł + plecak Peak Design Everyday Totepack 20l v1 + dysk LaCie Rugged mini 1tb
3. Nagroda – 3000
zł + torba Peak Design Everyday Sling 10l v1 + pasek do aparatu Peak Design Slide Lite v3
Najlepsze fotografie zostaną zaprezentowane na wystawie pokonkursowej, w katalogu, na stronie www.momentstreetphoto.pl oraz w mediach społecznościowych konkursu. O ilości zakwalifikowanych zdjęć do wystawy zdecyduje powołane Jury.
5. Temat konkursu:
Do konkursu można przesyłać zdjęcia wykonane w duchu fotografii ulicznej (ang. street photo). O tym, czy dana fotografia spełnia wymogi konkursu, zadecyduje ostatecznie jury podczas obrad. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czym jest fotografia uliczna, sięgnij do rzetelnych publikacji na ten temat.
6. Warunki uczestnictwa w konkursie:
6A. Konkurs jest otwarty dla wszystkich fotografujących. Fotografie przesłane na Konkurs powinny być wykonane po 20 października 2020 roku. Do konkursu można zgłosić maksymalnie 5 zdjęć. Należy je przesyłać do 7 listopada 2021 roku poprzez panel uczestnika po wcześniejszej rejestracji na stronie konkursu – www.momentstreetphoto.pl, oraz po uiszczeniu opłaty wpisowej w wysokości 45 zł (rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem dotpay.pl). Opłata jest stała, niezależna od ilości zgłoszonych zdjęć. Fotografie powinny być zapisane w formacie JPG. Rozmiar dłuższego boku nie może być mniejszy niż 1500 piks. a rozdzielczość zdjęcia nie mniejsza niż 150 dpi.
6B. W przypadku zakwalifikowania się fotografii do wystawy pokonkursowej Organizator skontaktuje się z uczestnikiem Konkursu i poprosi o przesłanie (w ciągu 24 godzin od otrzymania wiadomości od Organizatora) plików cyfrowych w jak największej rozdzielczości. W przypadku nie dostarczenia ww plików Uczestnik Konkursu zostanie zdyskwalifikowany.
6C. Obróbka zdjęć przesłanych na Konkurs może polegać wyłącznie na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej, polegających na kadrowaniu, korekcji ekspozycji, kontrastowaniu, konwersji do czarno-białego obrazu. Wszelkie inne zmiany, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne i grożą dyskwalifikacją. Organizator ma prawo zażądać od uczestnika przesłania do wglądu pliku RAW, by rozstrzygnąć ewentualne wątpliwości. Posiadanie pliku RAW nie jest obowiązkowe, jednak działać będzie na korzyść uczestnika.
6D. Zgłaszający zdjęcia do Konkursu potwierdza, że jest ich
autorem oraz udziela Organizatorowi nieodpłatnej, nieograniczonej
terminem i terytorium licencji do wykorzystania zgłoszonych zdjęć w
celach związanych z przeprowadzeniem, promocją konkursu i publikacją
wyników, w tym publikacji w prasie i w Internecie (w oficjalnych
kanałach komunikacyjnych Organizatora oraz partnerów konkursu). Licencja
jest udzielana w następujących polach eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie
określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską,
reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w
pkt. 8a. – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie
oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu,
aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie
wybranym.
6E. Wysłanie zgłoszenia oznacza wyrażenie zgody na opublikowanie imienia, nazwiska, miejsca urodzenia lub miejsca zamieszkania uczestnika we wszystkich materiałach prezentujących wyniki konkursu.
6F. Uczestnik konkursu ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich oraz dóbr osobistych poprzez nadesłanie pracy konkursowej. W przypadku, gdy jakiekolwiek osoby trzecie wystąpią wobec Organizatora konkursu z roszczeniami za dokonanie takiego naruszenia, uczestnik zobowiązany jest zwolnić podmiot, pod adresem którego kierowane są roszczenia od wszelkiej odpowiedzialności w tym zakresie.
7. Wszelkie dane osobowe uzyskane od uczestników konkursu będą przetwarzane przez Organizatora wyłącznie w celu prawidłowego przeprowadzenia konkursu na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO oraz ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000).
8. Organizator konkursu zobowiązuje się do stosowania zasady poufności dotyczącej pozyskanych w ramach konkursu danych osobowych oraz innych informacji i zobowiązuje się nie udostępniać ich osobom trzecim, chyba że za pisemną zgodą osoby, której dane dotyczą.
9. Organizator poinformuje laureatów o zakwalifikowaniu się do wystawy pokonkursowej za pomocą poczty elektronicznej.
10. W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy, członkowie organów zarządzających Organizatora, a także członkowie najbliższej rodziny wyżej wymienionych osób.
11. Nadesłanie prac do Konkursu oznacza akceptację warunków niniejszego regulaminu i polityki prywatności.
12. Reklamacje
Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do
złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Konkursu.
Reklamacje należy składać drogą elektroniczną na adres email
Organizatora: moment@gaudemater.pl lub w formie pisemnej na adres
Organizatora.
Organizator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni roboczych od
dnia jej otrzymania. Reklamacje wynikające z niezastosowania się do
postanowień Regulaminu nie będą uwzględniane.
Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana na adres email wskazany w
reklamacji, lub, jeżeli reklamacja została złożona w formie pisemnej,
na adres email wskazany w piśmie.
Organizator zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu reklamacji w
przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji wymaga wiadomości specjalnych,
lub napotka przeszkody z przyczyn niezależnych od Organizatora (awarie
sprzętu, sieci internetowej itp.). Organizator ponadto zastrzega, że
rozpatrzenie reklamacji może wymagać uzyskania dodatkowych wyjaśnień -
czas udzielania wyjaśnień każdorazowo przedłuża okres rozpoznania
reklamacji.
Organizator informuje, że reklamacje dotyczące płatności realizowanych przez Dotpay.pl, do których dostęp umożliwił Uczestnikowi Organizator, rozpatrywane są na zasadach i w trybie określonym w regulaminach świadczenia usług Dotpay.pl.